Blog

På vores blog finder du gratis guides, tips og råd til at vækste din forretning online.

Den perfekte landeside

Vi bruger ordet ”landesider” om de sider, du lander på, når du klikker på et af de mange søgeresultater i Google. Formålet med landesider er, at de skal generere flere kunder til dig. Spørgsmålet er, hvordan Siteworks får det til at ske? Læs med her og få svaret!

Hvad er en perfekt landeside?

Siteworks har stor erfaring med landesider som en del af en større marketingstrategi. Vi har 4 grundlæggende regler for en perfekt landeside:

  1. Den informerer og svarer på de ”rigtige” spørgsmål
  2. Den popper frem på første side i søgeresultaterne
  3. Den er brugervenlig for din målgruppe
  4. Den indbyder til kontakt (konvertering)

Læs videre, og bliv endnu klogere på, hvordan Siteworks sikrer, at ovenstående parametre går op i en højere enhed.
 

1. Den perfekte landeside besvarer de rigtige spørgsmål

Vi skal sørge for, at din målgruppe får svar på deres spørgsmål, når de lander på den nye side.

  • Først laver vi derfor en søgeordsanalyse, hvor vi finder ud af, hvad din målgruppe søger efter i Google.
  • Så tager vi en snak med dig, og sammen laver vi en tekst, der besvarer disse spørgsmål.
     

2. Den perfekte landeside findes i søgeresultaterne

Vi laver landesider efter alle kunstens regler i forhold til SEO. Det giver det bedste udgangspunkt, når landesiden skal dukke op i søgeresultaterne.

Hvis du vil vide, hvorfor det er vigtigt, at websitet er velfungerende (inden vi laver SEO), kan du få svaret over en kop kaffe – Ring til os på telefon 36 38 02 00.


3. Den perfekte landeside er brugervenlig

Der er mange meninger om, hvad der gør en landeside – eller et website i det hele taget – brugervenligt, og det varierer faktisk også en del alt efter, hvilken målgruppe der er tale om. Vores erfaring fortæller os, at den perfekte landeside er:

  • I visuel overensstemmelse med dit brand/identitet
  • Let at navigere rundt på
  • Æstetisk og professionel i udtrykket

Vi kan ”måle” brugervenligheden af den nye landeside i Google Analytics – og herudfra øge brugervenligheden.
 

4. Den perfekte landeside indbyder til kontakt

Nu har vi at gøre med en landeside, der:

  1. Der popper frem i søgeresultaterne
  2. Der besvarer de ”rigtige” spørgsmål
  3. Der er brugervenlig

Nu mangler vi bare, at få de besøgende til at kontakte dig. Det gør vi ved hjælp af konverteringsoptimering.

Konverteringsoptimering er lidt af en videnskab, men det handler blandt andet om, at kontaktknapper og generelle kontaktoplysninger skal være fremtrædende på landesiden.

Vi fortæller gerne mere om konverteringsoptimering over en kop kaffe. Ring til os på telefon 36 38 02 00, og vi arrangerer et møde.

Relaterede tags